Creëer je eigen thuiswerkplek
Na de coronapandemie wordt gemiddeld nog één dag per week thuisgewerkt en de overige dagen op de werkplek. Thuiswerkers geven aan een rustige opgeruimde thuiswerkplek essentieel te vinden om productief te kunnen werken. Grappig genoeg vinden verreweg de meeste thuiswerkers de woonkamer de meest comfortabele werkplek. Waar moet een geschikte thuiswerkplek eigenlijk aan voldoen? Wat heb je ervoor nodig en waar begin je?
In 3 gemakkelijke stappen laten we je zien hoe je jouw ideale thuiswerkplek creëert.
STAP 1: Kies een goede plek
Kies een kamer in huis of een gedeelte van een ruimte die je als thuiswerkplek kunt en wilt gebruiken. Een aparte kamer werkt vaak het beste, zo kan je én de huisgenoten uit de kamer weren, én kom je wat meer in een werkmodus. Door een aparte kamer te gebruiken houd je privé en zakelijk makkelijker gescheiden, zowel in je huis als in je hoofd. Dit zorgt voor rust. Aan het einde van de dag kun je dan ook letterlijk je werk in je werkkamer achterlaten.
Meerdere thuiswerkers?
Heb je in huis nog meer thuiswerkers? Bedenk samen hoe jullie slim omgaan met de ruimtes in huis. Zorg dat iedereen een eigen werkplek heeft om ongestoord te werken. Wijs ook een ruimte aan om telefoongesprekken of videocalls te houden. Probeer elkaar op die manier zo min mogelijk te storen.
STAP 2: Opruimen
Niets leidt zo af als een ruimte die vol staat met spullen die je voor je werk niet nodig hebt. Zorg er dus voor dat je thuiskantoor netjes opgeruimd is en probeer dat ook zo te houden. Spullen die je niet gebruikt voor je werk haal je dus hier weg. Heb je in huis absoluut geen andere opbergmogelijkheid maar wil of kun je ook geen afstand doen van deze spullen? Huur dan een externe opslagruimte. Bijvoorbeeld bij Salland Storage.
STAP 3: Regel bergruimte
Een van de belangrijkste zaken die nog wel eens wordt vergeten bij een thuiswerkplek is opbergruimte. Zorg voor een afgesloten opbergkast voor spullen die je dagelijks nodig hebt. Spullen die je niet elke dag nodig hebt, kun je beter uit het zicht plaatsen. Heb je daar thuis geen ruimte voor, dan kun je overwegen om deze extern op te bergen bij een opslaglocatie in de buurt. Bij Salland Storage kun je elke dag terecht als je ineens iets uit bijvoorbeeld je archief nodig hebt. Op die manier houd je je werkplek ruim en overzichtelijk.
Run je een webshop vanuit huis? Dan is het niet vreemd dat je regelmatig kampt met ruimtegebrek. Een uitbreiding van jouw thuiskantoor is dan de uitkomst. Sla daarom jouw winkelvoorraad voordelig op bij een van de opslaglocaties van Salland Storage.
Zo, dat is geregeld! Nu gaan we werkplek zo inrichten dat je er met plezier kunt werken. Daarover meer in het volgende blog; richt je thuiswerkplek in.